Future Food Innovation | Aktiviteter

Bliv klog på prissætning af innovative fødevarer

Afholdes den 08-12-2016

Har du tid og lyst til at høre om tre cases, som er blevet testet mht. prissætning af innovative nye fødevarer?

Hvordan opnår en virksomhed den fulde værdi for et nyt produkt? Dette kan være en gåde for nyetablerede små og mellemstore fødevarevirksomheder. For at blive en succes er det ikke altid nok alene at udvikle en interessant innovation. Bevidsthed om virksomhedernes strategiske evner kan måske udløse den gemte værdi, der potentielt ligger i alle produkter. Udelukkende at fokusere på produktinnovation som en strategisk kapacitet er ikke altid nok. En balance mellem innovation og prissætning som strategiske evner kunne være løsningen for at indfange den optimale værdi.

En struktureret prisstrategi kombineret med en innovationsstrategi kan forårsage et flerdimensionalt fokus på produktudvikling. Prisfastsættelse er interessant, da prissætningen skal ses som en vigtig del af produktinnovation. Dette betyder, at virksomhederne kan sætte priser baseret på deres indsats inden for innovation. En kombination af begge kan bidrage til en virksomheds succes, hvor fordelene opvejer ulemperne.

Beslutningen om prisfastsættelse kan nu analyseres baseret på en ny model, der introducerer en struktureret måde at sætte prisen rigtigt, DIM Modellen (Troelsen, 2016). DIM er et strategi og analyse værktøj, der omfatter væsentlige aspekter af prisfastsættelsen, herunder de processer, der bidrager til den endelige beslutning af pris. DIM indeholder fire grundpiller: Tankesæt, beslutninger, Information og Strategi & Modeller (Troelsen, 2016). 

Sted: Agro Food Park, Agro Food Park nr. 13, 8200 Aarhus N.

Tid: 8. december 2016, kl. 13.00-15.00

Tilmelding og spørgsmål: Kontakt Gyda Bay gb@agropark.dk.

Aktiviteter

08-12-2016: Bliv klog på prissætning af innovative fødevarer

Har du tid og lyst til at høre om tre cases, som er blevet testet mht. prissætning …

14-12-2016: Råvare Wellness bag dine måltider

Kom og hør, hvad vi snakker om, når Studenterhusfonden sætter …

18-01-2017: Danske fødevarer til Kina

Få viden om tendenser, regler, salgskanaler og markedspositionering og hør …