Future Food Innovation | Seneste nyheder

Det rene vand

Oprettet den 07-06-2017 07:00:00

Det burde ikke kunne lade sig gøre - at lave en global forretning baseret på noget så enkelt som det rene vand, der kommer ud af vandhanen. Men takket være en veldesignet glasflaske, et globalt netværk og en historie baseret på bæredygtighed er Retab lykkedes mod alle odds.

Retab sælger i dag sine vandflasker på 55 markeder og råder over eget salgskontor i USA. Det er en historie, der aftvinger respekt, og derfor var det en sag for Growth-puljen, da Retap henvendte sig om et nyt projekt, der øger værdien af kerneproduktet, glasflasken.

Idéen er at tilsætte smag til vandet og dermed øge årsomsætningen betragtelig samt skabe nye markeder og nye typer kunder til et bæredygtigt koncept.

- Pointen i Retap er grundlæggende at få folk til at drikke mere postevand fremfor sodavand eller vand på flaske, der er dyrt og har en høj co2-belastning. Men når man skal drikke to liter vand om dagen, kan man godt have brug for variation, og der kommer Retap Infuse ind i billedet, siger Lars Brøndum Petersen, Co-founder i Retap.

Retab infuse består pt. af fire smagsvarianter, og Growth-midlerne skal bruges til at afsøge forskellige markeder og lave vækstplaner.

Læs mere om Retab her

 

Nyheder

07-06-2017: Det rene vand


Det burde ikke kunne lade sig gøre - at lave en global forretning baseret …

06-06-2017: innovation betaler sig

Klumme af Bent Hansen, regionsrådsformand, Region Midtjylland

Der …